Jakie umiejętności będą cenione w przyszłości?

Jakie cechy będą posiadali pracownicy w przyszłości?

Nasz świat stale pędzi do przodu i wszystko się zmienia. Powstają nowe miejsca pracy, więc zmieniają się również i wymagania pracodawców dotyczących kompetencji i umiejętności przyszłych pracowników na dane stanowisko. Na kształtowanie się nowych pożądanych kompetencji mają wpływ takie rzeczy, jak np. rozwój mediów społecznościowych, informatyzacja świata, powstawanie sztucznych inteligencji i wzrost postępowanie robotyzacji.

5 kompetencji przyszłości:

  • Social Media – umiejętności poruszania się w nich i korzystania.
    W dobie Internetu i ogólnodostępnego dostępu do przeróżnych social mediów umiejętnośc sprawnego poruszania się w nich i korzystania z nich może się okazać się bardzo ważna, a może i nawet kluczowa w przyszłości. Już teraz każda szanująca się firma posiada swój własny profil na Facebooku lub też Instagramie, co jest doskonałym pomysłem na wypromowanie swojej działalności.
  • Umiejętność przetwarzania danych.
    Coraz więcej firm i przedsiębiorstw zatrudnia osoby, które specjalizują się w operowaniu i przetwarzaniu danych. Wielu pracodawców szuka osoby o analitycznym umyśle, które radzą sobie z pracą związaną z liczbami, które potrafią formułować klarownie wnioski i je analizować.
  • Umiejętności międzykulturowe.
    Umiejętności międzykulturowe to nazwa określająca szereg kompetencji niezbędnych do zrozumienia odmiennych od nas kultur, umiejętność porozumiewania się z innymi od nas ludźmi z różnych państw a nawet grup społecznych. Aby współpraca z zagranicznym partnerem była udana wymaga to od nas o wiele większego wysiłku niż współpraca z osobą z tego samego kraju. Należy nie tylko operować językiem obcym, ale także posiadać umiejętność swobodnego poruszania się w różnych kontekstach kulturowych, rozumieć i tolerować odmienność oraz ją szanować.
  • Kompleksowe rozwiązywanie problemów.
    Radzenie sobie w stresowych sytuacjach, stawianie czoła problemom i skuteczne ich rozwiązywanie jest jedną z podstawowych umiejętności, które są wymagane na rynku pracy. Wciąż jednak jest to umiejętność bardzo ważna i wciąż aktualna. Coraz bardziej cenione jest wysokie poczucie odpowiedzialności, angażowanie się w powierzone obowiązki i zadania oraz podejmowanie własnych samodzielnych decyzji, co do rozwiązywania różnych pojawiających się trudności.
  • Umiejętności współpracy z innymi.
    Bardzo wysoko cenione są i będą umiejętności współpracy i komunikacji. Należy pamiętać, że to nie indywidualna praca stoi za sukcesem danej firmy, ale właśnie praca zespołowa. Zespół, który pracuje w oparciu o zaufanie, pozytywne dobre relacje, wspiera się nawzajem i potrafi dobrze się ze sobą komunikować jest w stanie odnieść sukces i powodzenie.

Author: portal-firma.pl